Pytania i odpowiedzi nr 2 na dostawę energii elektrycznej do ZS Łeczna. ZP.272.4.10.20142014-10-14 11:54:50
Łęczna, dnia 14.10.2014r.
ZP.272.4.10.2014 Zainteresowani Wykonawcy Pytania i odpowiedzi do przetargu nr 2 Dotyczy: przetargu nieograniczonego, znak: ZP.272.4.10.2014 na : dostawę energii elektrycznej do obiektu Zespołu Szkół im. Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej. Zamawiający informuje, iż w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego wpłynęły następujące pytania: Pytania Odpowiedzi na zadane pytania Pytanie 1. W Sekcji II ust. II.1.4. pkt. 1 Ogłoszenia oraz w Rozdziale 3 ust. 1 SIWZ widnieje zapis: „(…) Energia elektryczna powinna spełniać parametry techniczne zgodnie z obowiązującymi parametrami jakościowymi i zapisami ustawy Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami do tej ustawy i Polskimi Normami.” Uprzejmie informujemy, że parametry techniczne dostarczanej energii elektrycznej zapewniał będzie OSD na podstawie zawartej Umowy o świadczenie usług dystrybucyjnych. Z uwagi na fakt, że Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za działania OSD Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. Nie wyrażamy zgody z uwagi na wymaganą współpracę pomiędzy Wykonawcą a Dystrybutorem przesyłu energii w celu zapewnienia właściwej dostawy energii elektrycznej. Pytanie 2. W Rozdziale 8 ust. 2 pkt. 2.1 SIWZ Wykonawca zwraca się z prośbą o określenie jakie warunki (wolumen) zamawiający uzna za konieczne aby został spełniony wymóg określony w Rozdziale 8 ust. 2 pkt. 2.1. SIWZ Wolumenem będzie wartość dostawy odpowiedniej do przedmiotu zamówienia, nie niższy niż równowartość za 100 000 kWh każdej z wykazanych 3 dostaw Pytanie 3. W Sekcji IV ust. IV.3 pkt. 3-4 Ogłoszenia oraz w Rozdziale 23 ust. 3-4 SIWZ Informujemy, iż zgodnie z przedmiotem zamówienia niniejsze postępowanie obejmuje sprzedaż energii elektrycznej bez zapewnienia świadczenia usługi dystrybucji przez OSD na podstawie 5 ust.1 pkt 2 Ustawy Prawo Energetyczne. Mając na uwadze powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. Jednocześnie informujemy, że wszelkie kwestie dotyczące dystrybucji energii elektrycznej określone będą w umowie o świadczenie usług dystrybucji zawartej pomiędzy Zamawiającym a właściwym OSD. Wprowadza się zmiany zapisu poprzez korektę ogłoszenia nr 211157 – 2014 z dnia 07.10.2014 i SIWZ w celu ujednolicenia z zapisami wzoru umowy o treści: Ceny za 1 kWh określone ulegną zmianie w przypadku zmiany przepisów skutkujących zmianą stawki podatku VAT, akcyzowego lub innych zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy prawo energetyczne wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostaną powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie. Ogłoszenie po korekcie i SIWZ po korekcie stanowią integralne załączniki niniejszych odpowiedzi. Pytanie 4. W Sekcji IV ust. IV.3 pkt. 1 Ogłoszenia oraz w Rozdziale 23 w ust. 1 SIWZ Wykonawca zwraca się z prośbą o ujednolicenie zapisu w Sekcji IV ust. IV.3. pkt 1 Ogłoszenia oraz zapisu w Rozdziale 23 w ust. 1 z treścią zapisu w § 5 ust. 2. Jw. Pytanie 5. W Załączniku Nr 2 do SIWZ w § 2 ust. 3 Wykonawca zwraca się z prośbą o poprawienie błędnej nazwy umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą a OSD i określenie jej jako „ Generalna Umowa Dystrybucyjna” Zmianę wprowadzono według załączonej korekty zmiany wzoru umowy. Pytanie 6. W Załączniku Nr 2 do SIWZ § 6 ust. 4 Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu o informację, że Wykonawca dokona korekty faktur VAT po otrzymaniu danych od OSD. Wyrażamy zgodę. Pytanie 7. W Załączniku Nr 2 do SIWZ § 7 ust. 1 Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację zapisu do treści: „Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień uznania rachunku bankowego Wykonawcy.” Stronami umowy są Zamawiający i Wykonawca. Wyrażamy zgodę. Pytanie 8. W Załączniku Nr 2 do SIWZ § 7 ust. 3 W celu uniknięcia ewentualnego, nieprawidłowego naliczenia odsetek Wykonawca prosi o modyfikację zapisu do treści: „W przypadku doręczenia faktury, w czasie uniemożliwiającym terminowe wykonanie zobowiązania, Zamawiający zgłosi ten fakt Wykonawcy i ustali z nim każdorazowo nowy termin płatności.”. Zmienia się zapis § 7 ust. 3 wzoru umowy na następujący: W przypadku doręczenia faktury, w czasie uniemożliwiającym terminowe wykonanie zobowiązania, Zamawiający zgłosi ten fakt Wykonawcy i ustali z nim każdorazowo nowy termin płatności, nie krótszy niż 14 dni od daty otrzymania f-ry. Pytanie 9. W Załączniku Nr 2 do SIWZ § 8 ust. 1 Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. 6b ust. 2 Prawa Energetycznego Wykonawca wstrzymuje dostawę energii elektrycznej jeżeli Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię elektryczną co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności. W obecnym brzmieniu w/w przepisu nie ma obowiązku powiadamiania na piśmie Zamawiającego o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i bieżących zaległości. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie zapisu o w/w informację zgodnie z treścią art. 6b ust. 2 Ustawy Prawo Energetyczne. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę zapisu. Pytanie 10. W Sekcji IV ust. IV. 3 pkt. 2 Ogłoszenia oraz w Rozdziale 16 ust.2 Uprzejmie informujemy, że w zakresie umów zawieranych na sprzedaż energii elektrycznej na rynku konkurencyjnym tj. TPA ceny energii elektrycznej nie podlegają zatwierdzeniu przez prezesa URE. Z uwagi na powyższe zwracamy się z uprzejmą prośbą o usunięcie przedmiotowego zapisu. Skreśla się zapis w Rozdz. 16 ust. 2 SIWZ zapis : wprowadzonej do stosowania decyzją Wykonawcy zatwierdzonej decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Pozostałe zapisy bz. Pytanie 11. Wykonawca zwraca się z pytaniem czy do zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownych pełnomocnictw.? TAK, zgodnie z zapisem działu 3 pkt. 6 SIWZ Pytanie 12. Wykonawca zwraca się z prośba o udzielenie następujących informacji: a) Czy Zamawiający posiada aktualne umowy kompleksowe czy rozdzielone umowy na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji.? b) Proszę podać okres wypowiedzenia dotychczasowych umów oraz nazwę obecnego sprzedawcy energii elektrycznej? c) Czy umowy dystrybucyjne ( jeśli zamawiający posiada rozdzielone umowy )zawarte są na czas określony czy nieokreślony? d) Czy Zamawiający samodzielnie rozwiąże dotychczasowe umowy sprzedaży/ umowy kompleksowe? Ad.a i c.) umowy na świadczenie usług dystrybucyjnych zawarte na okres nieograniczony oddzielnie na taryfy: C21 i C12A. Ad.b.) Umowa z PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie, 35-959 Rzeszów, ul. 8-go Marca 6, PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Lublinie, ul. Tomasza Zana 32A , 20-601 Lublin, ważna do dnia 31.12.2014r. Ad. d) umowa wygasa z w/w datą Pytanie 13. Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel najpóźniej w dniu podpisania umowy Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru: - nazwa i adres firmy; - opis punktu poboru; - adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina); - grupa taryfowa (obecna i nowa); - moc umowna; - planowane roczne zużycie energii; - numer licznika; -Operator Systemu Dystrybucyjnego - nazwa dotychczasowego Sprzedawcy - numer aktualnie obowiązującej umowy - data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy - numer ewidencyjny PPE TAK Pytanie 14. Dotyczy Pełnomocnictwa Wykonawca zwraca się z prośbą czy Zamawiający dopuści możliwość udzielania wykonawcy pełnomocnictwa wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę stanowiącego załącznik do niniejszych zapytań. PEŁNOMOCNICTWO z dnia …………………… NAZWA FIRMY ……………………….. ADRES …………………………………. NIP ……………………………………... REGON ………………………………… KRS …………………………………….. Działając w imieniu i na rzecz firmy……………………………………....................................... …………………………………………………………….…. udzielamy pełnomocnictwa na rzecz: ………………………………….. z siedzibą w …………………………………. wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w …………………… Wydział Gospodarczy pod numerem KRS …………………. NIP …………….. o kapitale zakładowym ……………………………………… PLN, do dokonania następujących czynności związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej: 1. Zgłoszenia odpowiedniemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego do realizacji zawartej z ………………………………………………………………. Umowy Sprzedaży Energii Elektrycznej. 2. Reprezentowania udzielającego pełnomocnictwa, przed Operatorem Systemu Dystrybucyjnego w sprawach związanych ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej. 3. Udzielania dalszych pełnomocnictw w zakresie w/w czynności pracownikom …………………………….. oraz innym osobom które bezpośrednio lub pośrednio są zobowiązane względem ……………………………………. do wykonywania takich czynności. 4. Dokonania innych czynności, jakie będą konieczne do przeprowadzenia działań o których mowa w pkt od 1 do 3. Oświadczam(y), że: - umowa sprzedaży energii elektrycznej/umowa kompleksowa z dotychczasowym sprzedawcą została wypowiedziana, - nie istnieją żadne przeszkody uniemożliwiające rozwiązanie z dotychczasowym sprzedawcą umowy sprzedaży energii elektrycznej/umowy kompleksowej, - okres obowiązywania umowy z dotychczasowym sprzedawcą zakończy się z datą …………………... - posiadam zawartą/zawrę umowę dystrybucyjną z właściwym OSD. Niniejszym potwierdzam(y) prawdziwość złożonych danych. Za niezgodność danych ze stanem faktycznym, która może mieć wpływ na poprawność zgłoszenia wniosku zmiany sprzedawcy oraz wynikłe z tego konsekwencje biorę całkowitą odpowiedzialność, co potwierdzam własnoręcznym podpisem. Niniejsze pełnomocnictwo udzielone zostaje na czas nieoznaczony jednak nie dłuższy niż czas obowiązywania umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z …………………………………. Wyrażam(y) zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów realizacji zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych Podpis(y) Mocodawcy ……………………………………….. ……………………………………………….. TAK Zamawiający nie widzi potrzeby na obecnym etapie postępowania przesunięcia terminu składania ofert na termin późniejszy. W załączeniu przesyłamy korektę Ogłoszenia Nr 1 z dnia 14.10.2014r. Nr 216263-2014 oraz wprowadzamy korektę SIWZ w sposób następujący: Treść rozdziału 23. SIWZ zastępuje się następującą treścią: Oraz korektę zał. nr 2 do SIWZ według integralnego załącznika niniejszych odpowiedzi. Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert, będą zamieszczone pod adresem: www.powiatleczynski.pl zakładka zamówienia publiczne , zakładka pytania i odpowiedzi do przetargu. Z poważaniem: Dyrektor Dorota Makara Pliki |
Darmowy Program PIT dostarcza firma PITax.pl Łatwe podatki w ramach projektu „Wspieraj lokalnie” prowadzonego przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych ![]() ![]() |